Stopklatka

Zapraszamy do lektury artykułów o zróżnicowanych, odmiennych charakterach. Z jednej strony – uporządkowanych, ustrukturalizowanych i zawsze odnoszących się do zrealizowanych przez nasz zespół, konkretnych działań rozwojowych – to swoiste „studia przypadków zarządczych”.

Każdy z takich opisów poprzedzony będzie informacją o najistotniejszych faktach definiujących punkt wyjścia dla realizacji danego projektu:

  • Odbiorcę projektu (np.: branża, dział, stanowiska)
  • Powód realizacji projektu – cel
  • Kontekst biznesowy – status quo
  • Wybraną metodę realizacji

Przedstawimy pokrótce powód, dla którego wybraliśmy taką, a nie inną metodę, przebieg prac oraz, co najważniejsze: ich efekt. Dzięki takiemu studium przypadku będziecie Państwo mogli wstępnie sprawdzić, czy takie samo/podobne rozwiązanie może być optymalnym w Państwa sytuacji.

Z drugiej zaś strony – zapraszamy również do lektury artykułów w nieco bardziej „felietonowej” formie. Lżejszych, przedstawiających opinie, prowokujących do refleksji.

Tworzymy zatem ten dział, żeby podzielić się z Państwem naszym doświadczeniem: refleksjami i efektami wybranych, najciekawszych projektów szkoleniowo-doradczych, które mieliśmy przyjemność realizować, ale też obserwacjami, spostrzeżeniami, wnioskami w ogóle. 

Chcemy również w ten sposób Państwu ułatwić poszukiwanie rozwiązań odpowiednich do własnych celów rozwojowych. Zachęcamy, aby przyjrzeć się bliżej aspektom takim, jak: podobieństwo sytuacji początkowej, kontekstu biznesowego, założonego celu, zastosowana i sprawdzona metoda oraz faktyczny, finalny efekt działania, a także… sposób myślenia o Świecie w ogóle. Spostrzeżenia i wnioski na ich podstawie mogą pomóc w wstępnym wyborze ścieżki współpracy, nawet jeśli… działanie rozwojowe nie było jeszcze planowane.  

Będziemy zatem krótko, precyzyjnie opisywać i dokumentować (również wizualnie) ciekawe, wybrane realizacje projektów szkoleniowych, lub najbardziej ich inspirujące elementy. Będziemy też… komentować Świat.

Zamieszczane tutaj opisy realizacji są również doskonałą formą dokumentowania rozwoju naszych autorskich metod pracy. Zapraszamy do lektury.

Dyskryminacja cię dyskryminuje

FELEITON 12 „Dyskryminacja cię dyskryminuje” Przykład, który opiszę poniżej często przywołuje na szkoleniach z motywacji. Pokazując uczestnikom warsztatów, co może mieć na nas wpływ w życiu. Jakie sytuacje zapamiętujemy, jakie determinują nas do dalszego działania/ rozwoju. Często nie mając świadomości, że miały pośredni wpływ na nasze życie i podejmowane w nim decyzje.  Tak też działa […]

Dlaczego piszę książkę o zarządzaniu i o czym ona będzie

FELEITON 11 „Dlaczego piszę książkę o zarządzaniu i o czym ona będzie” Zazwyczaj kiedy przedstawiam się Uczestnikom moich warsztatów mówię, że jestem trenerem, który wyrósł z menedżera. Jest to dla mnie ważne z przynajmniej kilku powodów, które wydają mi się równie istotne w kontekście tej książki. Po pierwsze i najważniejsze – trochę wiem o czym […]

Motywacja. Święty Graal zarządzania

FELIETON 10 „Motywacja. Święty Graal zarządzania” Lubię rozmawiać o motywacji. Lubię prowadzić szkolenia z tego zagadnienia. To fascynujące, ile na przestrzeni ostatniego wieku pojawiło się różnych teorii podpowiadających jak skutecznie motywować współpracowników. Spróbujmy zrobić szybki przegląd: Maslow, Herzberg, McGregor, Alderfer, McCleland, Skinner, Vroom, Deci, Pink… To która jest ta właściwa? Ja tam nie wiem – […]

Swoboda samostanowienia – czyli do czego przydaje się kreatwyność w zarządzaniu

FELIETON 9 „” Opowiem wam kilka historii które ilustrują dwie kwestie. Po pierwsze: ludzie są kreatywni, mimo własnych starań, aby takimi nie być; i po drugie: kreatywność ma potężną moc sprawczą w zarządzaniu sprzedażą. A wszystko w teorii zarządzania opisali już wcześniej mądrzejsi ode mnie i naprawdę łatwo te tropy odnaleźć, połączyć i wykorzystać dla […]

Co ma ciekawość do kreatywności i jak to się ma do zarządzania zespołem

FELIETON 8 „Co ma ciekawość do kreatywności i jak to się ma do zarządzania zespołem” Wszystkie elementy proponowanego, holistycznego systemu zarządzania działem sprzedaży powiązane są ze sobą. Oddziałują wzajemnie na siebie, tworzą sieć istotnych, prowadzących do synergicznego efektu powiązań. Jeśli jednak miałbym wskazać najistotniejszy element układanki – pewnie wskazałbym właśnie na kreatywność. Suma siły oddziaływania, […]

Intelektualiści w zarządzaniu zespołem sprzedaży – czyli jak znaleźć temat do rozmowy

FELIETON 7 „Intelektualiści w zarządzaniu zespołem sprzedaży – czyli jak znaleźć temat do rozmowy” Nie ma to jak w samoobronie przed nadmiernym intelektualizowaniem sięgnąć czasem po soczysty banał. Sztuka sprzedaży to sztuka rozmowy. Teraz gaz banału znajdzie się w podłodze: rozmowa wymaga tematu… Skąd go wziąć? Jak je mnożyć? Jak dobierać? Jak rozwijać? Jak stać […]

Mój santiago – czyli o zarządzaniu i zrównoważonym rozwoju intelektualno-emocjonalnym w zarządzaniu raz jeszcze

FELIETON 6 „Mój santiago – czyli o zarządzaniu i zrównoważonym rozwoju intelektualno-emocjonalnym w zarządzaniu raz jeszcze” Dlaczego w roli zarządzającego dowolną organizacją i dowolnym jej działem warto dbać o dojrzałość emocjonalną współpracowników – o baaardzo zrównoważony rozwój intelektualno-emocjonalny? Zanim o tym – następne pytanie. Który ze schematów pojawił się w waszej organizacji? Pandemia – lockdown […]

Dlaczego warto zarządzać emocjami w zarządzaniu

FELIETON 5 „Dlaczego warto zarządzać emocjami w zarządzaniu” To co mnie naprawdę interesuje to… efekty emocji. Działania, które podejmujemy pod ich wpływem i rezultaty, z którymi musimy się później zmierzyć. Tak, tu robi się naprawdę intersująco i bardzo jednocześnie znacząco dla ludzi sprzedaży. Jak znacząco? Niech za (p)odpowiedź posłuży historia z pięknej wiosny 2019r. Był […]

Emocje a sprawa polska – czyli co by tu zmienić w zarządzaniu

FELIETON 4 „Emocje a sprawa polska – czyli co by tu zmienić w zarządzaniu” Co by tu zmienić w pierwszej kolejności? To proste – zadbać o bardziej zrównoważony rozwój intelektualno-emocjonalny. Czyli o dojrzałość emocjonalną. Ile spośród polskich organizacji nie tyle nawet inwestuje w rozwój, co weryfikuje go już na etapie rekrutacji? Już od lat mnie […]

Historia przemocy. W zarządzaniu

FELIETON 3 „Historia przemocy. W zarządzaniu” Wiele lat temu przeczytałem, bodajże w „Polityce” artykuł autorstwa Jacka Żakowskiego. Bardzo ciekawy, wstrząsający i – po latach to wiem – bardzo prawdziwy. Wówczas na ten artykuł się niemal obraziłem – tak bardzo poczułem się nim osobiście dotknięty. Dlaczego? Sam się nad tym długo zastanawiałem i sądzę, że po […]

Koniec świata to ruchome święto – czyli o różnicach międzypokoleniowych w zarządzaniu

FELIETON 2 „Koniec świata to ruchome święto – czyli o różnicach międzypokoleniowych w zarządzaniu” Pod koniec ubiegłego roku odbyłem ważne spotkanie z jednym z potencjalnych partnerów biznesowych Mare Artes. Jak rzadko kiedy – ważne jest tło. Zatem: mam 48 lat. Tego dnia, między 8.30, a 16.30  prowadziłem warsztat dla jednego z naszych ważnych klientów. Spotkanie […]

W poszukiwaniu Świętego Graala zarządzania

FELIETON 1 „W poszukiwaniu Świętego Graala zarządzania” Ludzi fascynują różne rzeczy. Malarstwo dla przykładu. Uwielbiam patrzeć obrazy na Vermeera, Wyspiańskiego, czy Malczewskiego. W autoportret tego ostatniego wpijałem się wielokrotnie wzrokiem mojego syna patrzącego na czekoladowego lizaka. Robiłem to  stojąc na „Monciaku” przed szybą Sopockiego Domu Aukcyjnego i doprowadzając tym do chwilowego zagubienia wspomnianej latorośli oraz […]

Projekt hybrydowy Nowoczesny Merchandising – czyli jak zarządzać zespołem sprzedaży. Szkolenie, gra terenowa i biznesowa integracja zespołu

STUDIUM 7: „Projekt hybrydowy Nowoczesny Merchandising – czyli jak zarządzać zespołem sprzedaży. Szkolenie, gra terenowa i biznesowa integracja zespołu”. Opisywany w tej Stopklatce warsztat to przykład jednodniowej realizacji wymagającej długotrwałych przygotowań i ciekawego procesu kreatywno-twórczego. Projekt absolutnie od początku do końca szyty na miarę i unikalny nawet w skali Mare Artes. Odbiorcą projektu była firma […]

Warsztat inspirujący. Zespół, Relacje, Procesy, Współpraca – atypowy wyjazd integracyjny w sprawnym zarządzaniu zespołem

STUDIUM 6: „Warsztat inspirujący. Zespół, Relacje, Procesy, Współpraca – atypowy wyjazd integracyjny w sprawnym zarządzaniu zespołem”. Prezentowany w tej Stopklatce warsztat to spotkanie inicjujące dłuższy cykl rozwojowy ukierunkowany na głębszą integracją biznesową Działów Handlowego i Zakupów, której celem jest, poza budową efektywniejszej współpracy zespołowej opartej na myśli P. Lencioniego i know-how Mare Artes, budowa proaktywnego, […]

Reengineering Działu Biznesowych Projektów Długoterminowych – jak usprawnić funkcjonowanie zespołu.

STUDIUM 5: „Reengineering Działu Biznesowych Projektów Długoterminowych – jak usprawnić funkcjonowanie zespołu.” Niniejsze studium daje syntezę 6-dniowego projektu rozwojowego złożonego z stacjonarnych warsztatów analityczno-kreatywnych skierowanych do całego Zespołu DPD. Odbiorcą projektu była firma z branży nowoczesnych technologii i jeden z dwóch funkcjonujących w jej ramach zespołów sprzedaży, z wyłączeniem jego kierownika; Głównym celem była kompletna […]

Cykl treningów i warsztatów projektowych: Metoda Sprzedaży – innowacja w zarządzaniu zespołem sprzedaży

STUDIUM 4: „Cykl treningów i warsztatów projektowych: Metoda Sprzedaży – innowacja w zarządzaniu zespołem sprzedaży”. Prezentowany w tej stopklatce cykl warsztatów to specjalność autonomicznego, funkcjonującego w ramach Mare Artes projektu Sale La Vie, którego celem jest wspieranie ludzi sprzedaży w rozwoju i projektowaniu autorskich, skutecznych metod działania. Odbiorcą projektu jest firma z branży nowoczesnych technologii […]

Cykl warsztatów Instant Train The Trainers Formula – rola trenerów wewnętrznych w zarządzaniu zespołem

STUDIUM 3: „Cykl warsztatów Instant Train The Trainers Formula – rola trenerów wewnętrznych w zarządzaniu zespołem”. Projekt opisany w tej Stopklatce to przykład połączenia intensywnych, dokładnie przemyślanych warsztatów o charakterze TTT, bardzo klasycznego doradztwa i skutecznych działań follow up skoncentrowanych na osiągnięciu bardzo precyzyjnie zdefiniowanego celu. Odbiorcą projektu była firma z branży finansowej o globalnym […]

Warsztat kreatywny Customer Experience – usprawnienia w zarządzaniu zespołem obsługi klienta

STUDIUM 2: „Warsztat kreatywny Customer Experience – usprawnienia w zarządzaniu zespołem obsługi klienta”. Warsztat prezentowany w tej Stopklatce to krótki, zaledwie 3-dniowy i stanowiący odrębną całość projekt zrealizowany dla wymagającego klienta, którego celem było podniesienie jakości i efektywności działania zespołu sprzedaży i obsługi klienta. Odbiorcą projektu jest firma z branży automotive prowadząca sprzedaż i serwis […]

Dostrajanie SCRUM – warsztat kreatywny dla departamentu R&D – jak zarządzanie zespołem uczynić jeszcze zwinniejszym

STUDIUM 1: „Dostrajanie SCRUM – warsztat kreatywny dla departamentu R&D – jak zarządzanie zespołem uczynić jeszcze zwinniejszym” Warsztat opisany w tej Stopklatce był częścią hybrydowego cyklu realizowanego w formie treningów online, szkoleń stacjonarnych, spotkań doradczych i serii coachingów. Odbiorcą projektu jest firma z branży nowoczesnych technologii. Projekt dotyczy działu badań i rozwoju, w warsztacie będącym […]