Problem Solving

Metodologia dedykowana stricte warsztatom szkoleniowym. Jest naturalnym w naszej ofercie uzupełnieniem metody Konfrontacji Behawioralnej i może być z powodzeniem stosowana nawet jako jej zamiennik w przypadku, gdy z obiektywnych przyczyn nie może wykorzystana zostać metoda KB. Zaprojektowana i przetestowana została jako odpowiedź na zapotrzebowanie dotyczące prowadzenia szkoleń o zdecydowanie wyższej od tradycyjnych skuteczności w praktycznym zastosowaniu ich treści do rozwiązywania problemów, które spowodowały uruchomienie tychże szkoleń. W Problem Solving nie koncentrujemy się na rozwoju określonych kompetencji, dzięki którym Uczestnicy warsztatu mają sprostać zadaniom z rzeczywistości. Zamiast tego skupiamy się na zadaniu, którego realizacja jest celem Uczestników i szkolenia a następnie dobieramy, projektujemy, testujemy i ćwiczymy kilka możliwych wariantów rozwiązania zadania. Dzięki temu osiągamy maksymalną możliwą dla tradycyjnej formy szkoleniowej skuteczność w praktycznym zastosowaniu ich treści, a Uczestnicy uczą się synergizować zastosowanie swoich kompetencji, łączyć je i stosować w sposób możliwie najbardziej naturalny. Idea działania metodologią Problem Solving wydawać się może czysto prakseologiczna, a w rzeczywistości niesie ze sobą wszechstronny rozwój intelektualno-emocjonalny Uczestników.

WARTOŚCI WIODĄCE MARE ARTES:

  • Zmiana
  • Słowo
  • Kreatywność

NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY METODY:

  • Pogłębiona, wielopłaszczyznowa diagnoza 5 obszarów organizacji  z uwzględnieniem 4 kluczowych parametrów Problem Solving
  • Faktograficzny scenariusz treningu uwzględniający szczegóły 4 parametrów Problem Solving
  • Praca wyłącznie w oparciu o realia biznesowe Klienta
  • Kontraktowanie trafności diagnostycznej, parametrów pożądanego efektu, sposobu pomiaru i etapów procesu Problem Solving
  • Zastosowanie technik kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Łączenie obszarów merytorycznych i kompetencyjnych w ramach jednego warsztatu

ZASTOSOWANIE:

  • Szkolenia

KORZYŚCI:

  • Przełożenie treści szkoleniowych na realizację celów organizacji
  • Rozwój wielu kompetencji jednocześnie
  • Rozwiązywanie faktycznego problemu, który spowodował uruchomienie szkolenia
  • Większe zaangażowanie Uczestników wynikające ze świadomości skupienia na kluczowo istotnych dla nich zagadnieniach i praktycznym wymiarze szkolenia
  • Profilaktyka powstawania podobnego problemu w przyszłości
  • Możliwość dobrania szkoleń stricte pod pojawiające się problemy, cele operacyjne lub konkretne zadania