Paths Designing

Metodologia opracowana aby sprostać wyzwaniom przyszłości. Kreująca kulturę organizacji, tworząca nowe standardy zarządzania, zdolna usprawnić każdy proces, przynieść rozwiązanie każdego problemu, jak żadna inna angażująca Uczestników procesu rozwojowego. Nauka zarządzania i jej najtęższe umysły skupiają się na poszukiwaniu „teorii wszystkiego” – swoistego rodzaju Świętego Graala, który pozwoli się zastosować w każdej organizacji, kulturze, przypadku. Czy istnieje? Właśnie to pytanie padło na początku drogi definiowania i projektowania metody Paths Designing. Powstała, ponieważ, uważamy, że taka uniwersalna metoda nie istnieje. Świetny skądinąd Agile, okazał się mieć w Twojej organizacji irytujące ograniczenia? Tak skuteczne zarządzanie przez cele nie rozwiązało wszystkich Twoich problemów? Metoda Sandlera jednak nie działa za każdym razem. Cóż, tak działa dogmatyzm. A gdyby go odrzucić? Wyobrazić sobie wyzwanie, przed którym stajemy jako wielki trawnik… i wydeptać na nim swoje własne ścieżki? Pospacerować nimi chwilę i na końcu wybrać te, które chcemy wybrukować? A jeśli okażą się niewystarczające lub nieprzydatne w przyszłości – po prostu je zmienić, stworzyć nowe? Metoda Paths Designing pozwala nieustannie kreować, optymalizować i zmieniać rozwiązania dobierając wyłącznie te najlepsze dla Ciebie i Twojej organizacji. Twoje własne. Takie, które rozwijają się razem z Tobą i Twoją organizacją dopasowując się do Twoich potrzeb, dzięki temu, że tworzysz je samodzielnie.

Metoda Paths Designing stworzona została głównie w trakcie realizacji niezwykle ciekawych procesów doradczych, których celem były reengineering działów handlowych i transformacja kultury organizacyjnej w kierunku idei turkusu. Doskonale jednak sprawdza się również wykorzystywana nawet jako uzupełnienie tradycyjnych warsztatów szkoleniowych. Jej niezwykle silnie oddziaływującymi wartościami dodanymi jest inicjowanie wśród Uczestników silnego zaangażowania, motywacji, poczucia własnej wartości i sprawstwa. Oprócz optymalnego rozwiązania z dowolnej dziedziny uczy swobodnego projektowania i wdrażania kolejnych w przyszłości. Od kreatywności, poprzez samodzielność prowadzi do przejmowania odpowiedzialności.

WARTOŚCI WIODĄCE MARE ARTES

  • Autonomia
  • Kreatywność
  • Zmiana
  • Ludzie

NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY METODY:

  • Obrazowanie statsu quo danego procesu, problemu, aktywności
  • Permanentne wizualizowanie powstających projektów rozwiązań
  • Zastosowanie indukujących proces Paths Designing inspirujących pakietów merytorycznych
  • Zastosowanie technik kreatywności do generowania pomysłów i redefiniowania problemów
  • Moderowanie procesu metodami coachingu i na wskazanie Uczestników – mentoringu
  • Recognition konsultanckie, unikanie feedforward (na wskazanie Uczestników)
  • Poszukiwanie feedbacku 360 w organizacji
  • Nieustanne łączenie obszarów merytorycznych
  • wysoka interdyscyplinarność
  • Tworzenie interdyscyplinarnych zespołów zadaniowych
  • Tworzenie koalicji wdrażania i wspierania zmiany
  • Zastosowanie technik kreatywnego generowania pomysłów i projektowania

ZASTOSOWANIE:

  • Szkolenia
  • Doradztwo

KORZYŚCI:

  • Inicjowanie efektu lotosu w rozwiązywaniu problemów (tworzenie kolejnych inicjatyw służących samodzielnemu udoskonalaniu procesów i realizacji zadań
  • Możliwość tworzenia wspólnych inicjatyw i zespołów zadaniowych również z interesariuszami organizacji
  • Tworzenie efektywnych i skutecznych rozwiązań zarządczych, organizacyjnych, biznesowych
  • Wspieranie ewolucji kultury organizacyjnej w kierunku turkusu
  • Budowanie kultury organizacyjnej zdolnej do podejmowania i przejmowania inicjatywy w każdej komórce swojej struktury
  • Przyspieszenie decyzyjności poprzez kreowanie rozwiązań w punkcie ich stosowania
  • Tworzenie wysokiej elastyczności i konkurencyjności w działaniu
  • Niezwykle silny efekt zaangażowania i motywacji wśród Uczestników projektu
  • Indukowanie postaw prawdziwego ambasadora zmian
  • Istotne ograniczenie kosztów konsultingu w wielu obszarach
  • Budowanie kultury szacunku, poczucia wartości, sprawstwa i odpowiedzialności