Konfrontacja Behawioralna

Jest to kolejna z naszych autorskich metod, którą z powodzeniem wykorzystujemy zarówno w warsztatach szkoleniowych, jak i procesach doradczych. Choć jej geneza związana jest z działaniami konsultingowymi, to sama metoda wydaje się być wręcz stworzona do zrewolucjonizowania rynku szkoleniowego. Co ciekawe, najważniejsze jej założenia to nie tak dalekie echa filarów terapii behawioralnej: skupienie na tu i teraz, możliwych rozwiązaniach w przyszłości i przekonaniu, że niepożądane zachowania w określonych sytuacjach wynikają z wyuczonych reakcji na zdarzenia aktywujące. Logicznym zatem staje się założenie, że należy się z takimi bodźcami skonfrontować i nauczyć reagować w inny sposób. Wydawać by się mogło, że dokładnie tak działają szkolenia. Czy aby dokładnie tak? Czy na szkoleniu z rozwiązywania konfliktów znajdują się obie strony faktycznego konfliktu? Czy handlowcy w trakcie warsztatu rozmawiają z prawdziwymi klientami? Czy przedstawiciele zarządu na warsztacie z komunikacji rozmawiają z przedstawicielami związków zawodowych? My tworzymy takie właśnie sytuacje edukacyjne.

Metoda zakłada natychmiastowe, połączone z odpowiednim wsparciem konsultantów konfrontowanie się z rzeczywistością.. Kolejną zaletą te metody jest zaskakująco szybkie i skuteczne przełamywanie

Szkolenie zatem lub doradztwo dzieje się „na żywo”, trenujemy na bodźcu – konfrontujemy Uczestników i ich reakcje z ich własną rzeczywistością. Poruszamy się po całej organizacji, umożliwiamy kontrolowane i wspierane konfrontacje osób, działów, projektów i procesów, często zaskakując zainteresowanych tym, jak łatwo się porozumieć i jak dobre rozwiązania zaprojektowali, jeśli w trakcie tego procesu pojawią się kolejne prawdziwe, bądź pozorne przeszkody – natychmiast następuje kolejna konfrontacja, aż skutecznego przełamania wszelkich osobistych i organizacyjnych imposibilizmów i w efekcie tego – wykreowania nowych, zdrowych przekonań i postaw.

WARTOŚCI WIODĄCE MARE ARTES:

  • Praktyka
  • Ludzie

NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY METODY:

  • Pogłębiona, wielopłaszczyznowa diagnostyka przyczyn i celów procesu inicjowanego procesu
  • Kontraktowanie zasad i zakresu prowadzonego procesu szkoleniowo-doradczego
  • Identyfikacja, kreowanie i podążanie za siecią powiązań organizacyjnych
  • Kaskadowanie konfrontacji aż do przełamania problemów, ograniczeń i zastojów
  • Praca wyłącznie w oparciu o realia Klienta: w ekosystemie jego organizacji oraz w czasie rzeczywistym
  • Angażowanie w proces rozwojowy faktycznych interesariuszy projektu
  • Prowokowanie pilności i nieuchronności rozwojowej

ZASTOSOWANIE:

  • Szkolenia
  • Consulting

KORZYŚCI:

  • Osiąganie faktycznych celów szkoleniowych/rozwojowych
  • Skuteczna i efektywna realizacja faktycznych celów operacyjnych oraz strategicznych
  • Skuteczna zmiana i rozwój kultury organizacyjnej
  • Efekt kwantowy – zainicjowany dla pojedynczej osoby lub grupy trening/szkolenie/doradztwo przenosi się w szerszym zakresie i wielu kierunkach prowadząc do rozwoju wielu osób lub grup
  • Obniżenie nakładów na działania szkoleniowo-rozwojowe poprzez synergiczny efekt szkoleniowy
  • konfrontacja z własnymi przekonaniami i nawykami
  • Możliwość projektowania i testowania własnych, pożądanych reakcji
  • Dodatkowe działanie wzmacniające zespół, skuteczna profilaktyka dysfunkcji pracy zespołowej wg. P. Lencioniego
  • Efekt motywacji, tzw. „Skinnerowskiego wzmocnienia”