Cross Coaching

Cross-coaching, to metoda pracy, która zrodziła się z samego sedna charakteru Mare Artes – synergii zderzenia dwóch różnych, a mających tak dużo wspólnego ze sobą światów psychologii i zarządzania. Powstała w zasadzie niejako samoistnie, jej zasady od pierwszych chwil wydawały się oczywiste, nieliczne wymagały przedyskutowania, doprecyzowania, ustalenia. To nasi Klienci sami zaczęli prosić o możliwość porozmawiania z obojgiem założycieli Mare Artes jednocześnie, dostrzegając szansę na twórcze skonfrontowanie różnych punktów widzenia oraz doceniając wzajemne uzupełnianie się w czasie procesów szkoleniowych i doradczych. Najbardziej pierwotnym celem cross-coachingu jest możliwie optymalne i szerokie wsparcie Klienta w jego decyzjach dzięki skuteczniejszemu eliminowaniu błędów oceny, permanentnej, wzajemnej superwizji, uzupełnianiu się wiedzą i doświadczeniem pracujących coachów. To oczywiście Klient jest w centrum uwagi i podejmuje decyzje co do celu i form pracy dokładnie tak samo jak w klasycznym coachingu. Utaj jednak staje się wierzchołkiem równobocznego trójkąta, w którym podstawę tworzy relacja dwójki coachów o różnych, komplementarnie dobranych wobec celu procesu coachingowego specjalizacjach. Każdy z nich ma prawo zadać pytanie zarówno Klientowi, jak i swojemu partnerowi. Prowokują różne punkty widzenia i obiektywizują cały proces poprzez ciekawość różnych obszarów w Kliencie.

Metoda doskonale sprawdza się zwłaszcza w pracy z ciekawymi innych ludzi, dojrzałymi, świadomymi siebie osobami, zdolnymi do pracy nad sobą w duchu Jana Kalwina i przyjmowania dużej ilości informacji zwrotnej. Stosowana w pracy z menedżerami wysokiego szczebla, czy właścicielami firm potrafi wywierać bardzo silny wpływ na zmiany kultury organizacyjnej i inspirować wszechstronny jej rozwój.

WARTOŚCI WIODĄCE MARE ARTES

  • Wielowymiarowość
  • Ludzie

NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY METODY:

  • Udział dwojga konsultantów Mare Artes o komplementarnych specjalizacjach w jednym procesie coachingowym
  • Partnerska relacja trójkąta równobocznego
  • Klient zarządza całością procesu
  • Zastosowanie pytań po obwodzie trójkąta coachingowego
  • Ścisłe kolejkowanie pytań, bez wzajemnego naruszania sekwencji
  • Możliwość zmiany konfiguracji trójkąta coachingowego
  • Hybrydyzacja technik coachingu, mentoringu i treningu szkoleniowego
  • Prowokowanie różnych punktów widzenia
  • Poszukiwanie feedbacku w relacji coachów

ZASTOSOWANIE:

  • Coaching

KORZYSCI TRÓJSTRONNE:

  • Indukowanie wszechstronnego rozwoju intelektualno-emocjonalnego
  • Poszerzanie horyzontów
  • Obiektywizacja wniosków
  • Synergizowanie oddziaływania mentoringowego
  • Eliminowanie błędów oceny
  • Zmniejszanie ryzyka podejmowanych decyzji biznesowych