Sale La Vie

21.12.20

Czym jest Sale La Vie? Uwielbiam słowne gry, więc można powiedzieć, a tu akurat – napisać, że to, mam nadzieję, zgrabna, gra słów. Pod nią kryje się jednak pewna idea. Dla mnie w pewnym sensie, sprzedaż to faktycznie życie. Nawet kiedy przed sprzedażą próbowałem uciec, to… dalej musiałem sprzedawać. I kocham ją i czasem nienawidzę. Ale bardziej kocham. Jak w starym, dobrym, naprawdę udanym małżeństwie po przejściach. Można to ująć jeszcze dosadniej. Na przykład słowami przypisywanymi pewnemu indywiduum, które trudno stawiać za etyczny wzorzec handlowca, tak samo, jak trudno odmówić mu pewnej biegłości w tym rzemiośle. Skrzywdził wiele ludzi, ale też dzięki jego historii dostaliśmy genialny film Martina Scorsese… Truth is, you either selling or you failing. Prawda, że trafne? Nawet, jeśli jednak jesteście księgowym. 

Mówiąc już całkiem serio i możliwie najprościej, Sale La Vie to pomysł na zmianę w sprzedaży. Zmianę w zarządzaniu, rozwoju, myśleniu o działach handlowych. To na poziomie idei. Ale idee trzeba jakoś realizować. 

Dlatego właśnie Sale La Vie to autonomiczny byt w ramach firmy matki Mare Artes. To także specjalne metodologie/metodyki pracy stworzone aby wspierać rozwój ludzi sprzedaży poprzez projekty doradcze, szkoleniowe i hybrydowe. 

Sale La Vie to nowa perspektywa działania w sprzedaży poprzez 14 funkcjonalnych obszarów zarządczych: Proaktywność,  Bliskie Zarządzanie, Motywacja, Kompetencje Handlowe/Biznesowe, Kreatywność i Innowacyjność, Rekrutacja i Selekcja, Zrównoważony Rozwój Intelektualno-Emocjonalny, Dataizm, Nowa Rzeczywistość, Futuryzm, Funkcjonalność Biznesowa, Naukowe Podejście, Sieć Współpracy i Autonomia. Właśnie przez ich pryzmat postrzegam skuteczne i efektywne zarządzanie sprzedażą. Co więcej – dostrzegam w nich szansę na przezwyciężenie typowych bolączek nękających polskie działy handlowe, o których istnieniu i próbach pokonywania będę pisał również na tym blogu. 

Sale La Vie to także projekty badawcze skupione na świecie sprzedaży. Pierwszy z nich, to dwuetapowy projekt badawczy, do którego Was, korzystając z kolejnej okazji, serdecznie zapraszam. Dzięki niemu chcę poznać lepiej kulturę polskich działów handlowych i Wasz punkt widzenia na sprzedaż. Bardzo zależy mi na jak największym odzewie w obu etapach. Póki co, w etapie pierwszym, zabiorę tylko kilka minut Waszej uwagi. Po prostu chcę Was zapytać, które z powyższych, wymienionych przeze mnie obszarów, uważacie za najistotniejsze w zarządzaniu sprzedażą. Proszę pobierzcie kwestionariusz:

www.mareartespl/projektybadawcze.pl 

a wypełniony odeślijcie na: projektybadawcze@mareartes.pl 

O badaniu też napiszę na blogu – już teraz mam niezwykle ciekawe obserwacje z nim związane. 

Sale La Vie w przyszłości będzie również projektem naukowym skupionym na rozwoju i wspieraniu świata sprzedaży w bardzo innowacyjny sposób. Ale to w przyszłości.

Teraz chciałbym też, poza wszystkim, o czym już napisałem, żeby Sale La Vie stało się dla Was po prostu… przyjemnością. Odskocznią od codzienności, formą rozrywki i inspiracji jednocześnie. Czytadłem do którego się zagląda z ciekawością.

Nazywam się Konrad Kuśpit, jestem związany ze sprzedażą jako handlowiec, menedżer, konsultant, trener i przedsiębiorca od niemal 25lat. W Mare Artes kieruję projektem Sale La Vie dedykowanym sprzedaży. Zapraszam do lektury.